ŞTIRI SIBIU – Ședința Colegiului Prefectural

0
30

Marți, 22 februarie 2022, s-a desfășurat în sistem online ședința ordinară a Colegiului Prefectural, organizată la nivelul județului Sibiu și condusă de prefectul județului, domnul Mircea Crețu.

Un punct central pe ordinea de zi a constat din prezentarea și aprobarea prin Hotărâre a Planului de acțiuni pe anul 2022 pentru realizarea în județul Sibiu a obiectivelor cuprinse în Programul de Guvernare 2021-2024.

Pentru anul 2022, Planul de acțiuni s-a realizat pe baza propunerilor elaborate atât de către serviciile publice deconcentrate ale ministerelor și ale celorlalte organe ale administrației publice centrale din subordinea Guvernului, cât și de către autoritățile administrației publice locale din județ.

Următoarea prezentare s-a axat pe tema Modului de răspuns al Inspectoratului pentru Situații de Urgență “Cpt. Dumitru Croitoru“ al Județului Sibiu, la situațiile de urgență produse pe teritoriul județului Sibiu în anul 2021. Au fost prezentate Obiectivele supuse controlului in 2021 rezultând că acestea au fost de o complexitate mai mare decât în anul anterior. Aceste date statistice sunt completate de numărul de avize și autorizații de securitate la incendiu eliberate și reprezintă domeniul de activitate ce se încadrează în prevenirea situațiilor de urgență.
Altă activitate ce a făcut obiectul expunerii a fost aceea a intervenției în situații de urgență.

Un spațiu important a fost alocat activității Centrului Judeţean de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei Sibiu (CJCCI Sibiu) care a monitorizat numărul de persoane confirmate COVID-19. Acest centru a rămas și în anul 2021 activat la nivelul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, în vederea asigurării unei coordonări eficiente la nivel judeţean în combaterea pandemiei generată de virusul
SARS-CoV-2.

Din ultimul punct de pe ordinea de zi, Securitatea și sănătatea în muncă în microîntreprinderile și întreprinderile mici care își desfășoară activitatea în județul Sibiu a reieșit faptul că, urmare a controalelor s-au identificat o serie de neconformități frecvente, cum ar fi cele de natură organizatorică, cele care nu necesită resurse financiare substanțiale ci doar o organizare eficientă și un bun management la nivel de conducere.

Pentru abaterile de la prevederile legale, inspectorii de muncă au aplicat 2324 de sancțiuni contravenționale și au dispus măsuri de remediere a deficiențelor constatate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.