Sindicatul Drumarilor Elie Radu transmite condoleante familiei angajatei Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova, care a decedat în accidentul petrecut pe DN 6, în județul Dolj, în urma accidentului petrecut în 24 aprilie 2024

0
15

    Angajatii C.N.A.I.R asigura viabilitatea si siguranta circulatiei rutiere pe toata reteaua de Autostrazi si Drumuri Nationale de pe teritoriul Romaniei. Multe din sectoarele de drum din administrare nu au fost proiectate pentru gabaritul si valorile de trafic actuale, fapt care face ca mentinerea acestora sub circulatie sa necesite eforturi mari.

     Sindicatul a sesizat si solicitat in numeroase randuri conducerii CNAIR necesitatea angajarii de personal muncitor, pentru a putea face fata lucrarilor care trebuie desfasurate. Pana acum, Centrele de Intretinere si Coordonare si districtele, care sunt “celula” de baza a Companiei in asigurarea intretinerii de retele de drumuri nu au nici personal suficient si nici baza materiala pentru a actiona corespunzator. Intr-o era in care vehiculele speciale utilizate pentru semnalizarea lucrarilor sunt din ce in ce mai diverse si mai sigure, fiind dotate cu bariere de protectie la impact (vezi imagini), angajatii CNAIR din cadrul districtelor dispun de 1 buc ARD (vehicul pana in 3.5 to cu caroserie mixta, pentru transport personal si materiale) si o remorca usoara (sub 750kg) dotata cu un panou luminos in forma de sageata si 2 buc lumini de culoarea galbena intermitenta. 

    Sindicatul se pregateste de negocierea unui nou contract coelctiv de munca la nível de unitate, avand in vedere ca cel actual expira la data de 31.05.2024, iar lista de revendicari este lunga: masuri sporite de securitate si sanatate in munca, asigurari pentru acidente de munca, angajare de personal suficient pentru ca un salariat sa nu faca munca pentru doua persoane, organizare de concursuri pentru posturile vacante si interzicerea numirii temporare pe functii, dupa bunul plac al conducerii, majorari salariale, avand in vedere ca salariile personalului muncitor sunt sub limita salariilor minime din constructii, desi muncitorii lucreaza in conditii grele si periculoase, grila de salarizare pe índici de ierarhizare si clase, in vederea eliminarii diferentelor de salarizare intre salariatii care presteaza aceeasi munca si prevenirii abuzurilor prin care salariatii nou angajati au salarii mai mari decat cei care lucreaza in cadrul companiei de multa vreme etc.

    Desi negocierea unui contract colectiv de munca este o obligatie legala a angajatorului, activitatea sa fiind impactata de reglementarile stipulate in acesta, activitatea de negociere in cadrul CNAIR este considerata ca munca doar pentru angajatii care reprezinta angajatorul, angajatii CNAIR care reprezinta Sindicatul trebuind sa vina la negocieri in zilele lor de concediu de odihna. Atat conducerea executiva, cat si Consiliul de Administratie considera ca angajatii lor, dar care sunt si membri de sindicat, nu au aceleasi drepturi ca si colegii lor din echipa angajatorului, care sunt platiti pentru aceasta munca si trebuie sa vina la negocieri, fie din timpul lor liber, fie afectandu-si zilele de concediu de odihna, nefiind salarizati in aceasta perioada.

     Se apropie cu pasi repezi momentul de foc al companiei, negocierile la noul contract colectiv de munca, iar membrii de sindicat sunt decisi sa-si sustina revendicarile prin toate mijloacele de protest posibile.

      Va vom tine la curent cu toate aceste apecte in articolele care sigur vor urma.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.