Sibiu – Modificări în accesul cetățenilor în sediile Primăriei Sibiu și ale serviciilor publice

0
41

Având în vedere noile măsuri impuse de autorități pentru protecția cetățenilor în contextul pandemiei de coronavirus, Primăria Municipiului Sibiu și serviciile publice din subordine aplică de luni, 25 octombrie, prevederile legale (Hotărârea Guvernului nr.1130/22.10.2021) în ceea ce privește accesul cetățenilor în toate sediile:

“Accesul persoanelor în incintele instituțiilor publice centrale și locale, regiilor autonome și operatoriilor economici cu capital public este permis doar persoanelor:
care fac dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare,
care prezintă rezultatul negativ al unui test RT- PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore
care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.”

Cetățenii vor face dovada uneia dintre aceste trei situații prin intermediul certificatului digital european care se poate obține pe https://certificat-covid.gov.ro sau prin buletinul de rezultat al testului antigen. Agenții Poliției Locale vor verifica certificatul digital european sau buletinul de rezultat al testului antigen și vor solicita cetățenilor să se legitimeze la intrarea în clădiri.

Există și câteva excepții de la această regulă generală, pentru ca cetățenii care nu îndeplinesc condițiile de mai sus să aibă totuși acces la servicii:

Cetățenii care doresc să depună/ridice documente la Centrul de Informații pentru Cetățeni din sediul Primăriei Sibiu din Piața Mare care nu pot face dovada vaccinării, testării sau trecerii prin boală, vor fi totuși deserviți. Un funcționar de la Centrul de Informații pentru Cetățeni va prelua/preda documentele la intrarea în clădire, la solicitarea agentului de Poliție Locală.
La sediul Direcției Fiscale de pe strada Turismului predarea/preluarea documentelor de către cetățenii aflați în această situație se va derula într-un cort instalat în curtea imobilului. Acest mod de lucru nu este însă posibil în cazul plăților de taxe și impozite, în acest caz cetățenii fiind direcționați către platforma de e-administrație de pe sibiu.ro, către roboții self pay din magazinele alimentare sau la oficiile poștale, unde accesul nu este restricționat.
La ghișeele Serviciului de Stare Civilă vor fi primiți și cetățenii care nu pot face dovada vaccinării, testării sau trecerii prin boală în următoarele cazuri:
depunerea documentelor pentru certificatul de deces și ridicarea acestuia,
depunerea documentelor și ridicarea certificatului pentru nou născuți (cu programare prealabilă pe sibiu.ro),
La ghișeele Direcției de Asistență Socială, conform rectificărilor aduse HG 1.130/2021, cetățenii care doresc să acceseze prestații sociale sunt exceptați de la prezentarea certificatului verde pentru accesul în incinta instituției. Personalul acestei Direcții va asigura accesul ordonat spre ghișee a cetățenilor, cu respectarea distanțării și a normelor sanitare de protecție (purtarea măștii, dezinfectarea mâinilor, măsurarea temperaturii).

Reamintim sibienilor că în relația cu Primăria Sibiu și serviciile publice au la dispoziție mai multe instrumente de comunicare online detaliate aici: https://sibiu.ro/primaria/comunicat/8492.
Pentru siguranța dumneavoastră și a tuturor, vă rugăm să utilizați într-o cât mai mare măsură comunicarea electronică.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here