Incurcatura romaneasca

0
579

Restrangerea numarului de asiguratori care ofera politele de asigurare impuse de lege ameninta agentiile de turism. In luna septembrie 2011 existau 5 asiguratori care ofereau astfel de polite, iar in septembrie 2012 numarul lor s-a restrans la unul singur. Cu un singur jucator pe piata, regulile eliberarii unei astfel de polite pentru agentiile de turism s-au schimbat dramatic, atat din punct de vedere financiar, cat si din punct de vedere al documentelor ce trebuie depuse.

Pentru o companie noua din turism apare obstacolul aproape imposibil de depasit: asigurarea obligatorie in caz de insolventa. Aici, orice companie noua trebuie sa depuna mai multe documente decat la infiintarea firmei sau decat la dosarul pentru deschiderea unei agentii. Pentru a detine o agentie de turism, pe langa o lista de documente necesare, fiecare companie trebuie sa fie asigurata in caz de insolventa. Aceasta asigurare, obligatorie conform legislatiei, este utila turistului, acesta fiind protejat de polita de asigurare a agentiei in cazul in care aceasta intra in insolventa. Astfel turistul poate recupera total sau partial sumele achitate de catre el operatorului in turism, sau, in cazul in care turistul se afla in alta tara si operatorul intra in insolventa pe timpul cazarii, turistul este repatriat folosindu-se polita de asigurare.,,Daca avem legi care obliga firmele din turism sa obtina anumite documente, de ce sunt aceste documente aproape imposibil de obtinut? Fara posibilitatea de a-si obtine asigurarea in caz de insolventa, agentiile de turism sunt condamnate la disparitie dupa ce au incercat in toti acesti ani de criza sa reziste in economia romaneasca. Cel mai mare risc ramane cel pe care il vor suferi clientii agentiilor si care, in caz de insolventa, vor ramane descoperiti oriunde s-ar afla in lume, iar compania nu le mai poate asigura nici intoarcerea acasa, cu atat mai putin continuarea vacantei pentru care au platit. Aceasta lovitura data agentiilor va afecta si turismul in general, agentiile fiind cele care investesc sume importante in tot ceea ce inseamna promovare.Pe termen scurt este posibil sa asistam la o situatie extrem de periculoasa, si anume aceea in care agentiile mici sa nu mai poata sa isi achizitioneze astfel de asigurari, expunerea turistilor la riscuri devenind foarte mare. Aceasta situatie nemaiintalnita trebuie analizata de catre ministerul de resort care, impreuna cu reprezentantii operatorilor din turism, dar si cu cei ai companiilor de asigurari, trebuie sa identifice o solutie de deblocare imediata a problemei”, a declarat Dan Matei Agatho Presedintele Federatiei Patronatelor din Turism si Servicii.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.