Află la ce fond de pensii ești!

0
257

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a analizat modul în care administratorii fondurilor de pensii administrate privat au răspuns, în trimestrul al III-lea al anului 2019, solicitărilor înregistrate în aplicația „Află la ce fond de pensii ești!“, găzduită pe prima pagină a site-ului ASF – www.asfromania.ro.

Scopul acțiunii desfășurate de ASF a fost de a identifica gradul de implicare a administratorilor cu privire la gestionarea serviciilor oferite participanților la Pilonul II.

În trimestrul al III-lea al anului 2019, au fost înregistrate 19.451 de solicitări unice în aplicația „Află la ce fond de pensii ești!“, cu 145% mai multe decât în perioada similară a anului precedent, când s-au consemnat 7.921 de solicitări, ceea ce reflectă interesul în creștere față de sistemul fondurilor de pensii administrate privat.

Numărul total al solicitărilor soluționate (petent contactat, petiție soluționată) a fost, în trimestrul al III-lea din 2019, cu aproape 152% mai mare, comparativ cu intervalul similar al anului precedent.

În cazul a 685 de solicitări, petentul nu a putut fi contactat, iar în cazul a 65 de solicitări, petentul a fost contactat, însă petiția nu a putut fi soluționată. Printre motivele care au generat aceste situații se numără: numărul de telefon completat de petent era incorect și nu existau alte date de contact, petentul nu a răspuns la telefon, petentul a refuzat conversația, numărul de telefon aparținea unei alte persoane, petentul nu a completat adresa de email etc.

Administratorii fondurilor de pensii administrate privat au respectat, în general, termenul de 10 zile alocat soluționării cererilor de informaţii privind apartenenţa la Pilonul II. Media timpului de răspuns, la nivelul sistemului de pensii Pilon II, a fost de aproximativ 5 zile, în perioada de referință.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.