UNTRR solicită Guvernului menținerea exceptării de la măsura carantinei pentru șoferii profesioniști care sosesc în România din țările clasificate în categoria de zonă galbenă sau zonă roșie, așa cum a fost pe toată durata pandemiei în România și în toate țările UE

0
176

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Prim-Ministrului României, Florin Cîțu, Ministrului Afacerilor Interne, Lucian Bode, Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă și Secretarului de Stat din MAI, Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Dr. Raed Arafat, exceptarea de la măsura carantinei pentru șoferii profesioniști care sosesc în România din țările clasificate în categoria de zonă galbenă sau zonă roșie.

Conform Hotărârii nr. 43 din 01.07.2021 privind aprobarea listei țărilor/teritoriilor de risc epidemiologic ridicat, criteriile pe baza cărora se stabilesc acestea, precum și a regulilor de aplicare a măsurii carantinei asupra persoanelor care sosesc din acestea în România, care abrogă HCNSU nr. 28 din data de 14.05.2021 cu modificările și completările ulterioare, nu se regăsește exceptarea de la măsura carantinei a conducătorilor autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone precum și conducătorilor autovehiculelor pentru transport persoane, la sosirea pe teritoriul național din țările clasificate în categoria de zonă galbenă sau zonă roșie.

Totodată, conducătorii auto care sosesc în România din Marea Britanie intră în carantină, cu excepția celor care sunt vaccinați sau au avut SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile.

Având în vedere că șoferii de camioane își efectuează activitatea și odihna în cabină și sunt mai izolați decât orice altă categorie socială, UNTRR solicită introducerea în Hotărârea nr. 43 din 01.07.2021 excepțiile de la măsura carantinei pentru:

  • conducătorii  autovehiculelor  de  transport  marfă  cu  capacitatea  maximă autorizată  mai  mare  de  2,4  tone  precum  și  conducătorii  autovehiculelor  pentru transport   persoane   care   au   mai   mult   de   9   locuri   pe   scaune,   inclusiv   locul conducătorului
  • conducătorii  auto, care  se  deplasează  în  interesul desfășurării profesiei din statul de rezidență al acestora într-un  alt  stat  membru  al Uniunii  Europene  sau  dintr-un  alt  stat  al  Uniunii  Europene  în  statul  de  rezidență, indiferent dacă deplasarea se face prin mijloace individuale sau în cont propriu

Reamintim că transportul rutier generează un sfert din exportul total de servicii al României și reprezintă peste jumătate din soldul total al comerțului internațional cu servicii. Transporturile rutiere au fost principalul contribuitor la exportul de servicii al României în ultimii ani, cu un total de 5,68 miliarde euro în 2020, din care 5,53 miliarde euro transport rutier de mărfuri. În 2019, sectorul de transport rutier a contribuit cu 6,26 miliarde euro (din care 6,1 miliarde euro transport rutier de mărfuri).

La nivel european, România este a 8-a piață de transport rutier din Uniunea Europeană și se poziționează pe locul 3 în UE la operațiunile de transport rutier internațional de tip cross-trade (10,5%) și cabotaj (8.2%), după Polonia și Lituania, deși suntem de-abia a 15-a economie ca mărime din UE, ceea ce indică foarte clar că transportul rutier este una dintre cele mai performante activități din România.

***

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.