Ştiri Sibiu – Cum cumpărăm bilete şi abonamente de autobuz de pe aplicaţia SibiuBus

0
304

Recent a fost lansată o nouă aplicaţie mobilă destinată transportului public din
Sibiu. Aplicaţia se numeşte SibiuBus şi poate fi descărcată gratuit pe telefoane din
Google Play sau Apple Store.
Aplicaţia permite printre altele şi achiziţionarea de titluri de călătorie. Un utilizator
nelogat poate să achiziţioneze bilete de călătorie cu valabilitatea de 60 de minute, bilete
de călătorie cu una sau cu două călătorii pentru traseul Sibiu-Păltiniş, sau bilete de
bicicletă pentru traseul Sibiu – Păltiniş.
Procedura este:

  1. intraţi ȋn meniul “Achiziţii” din partea de jos a ecranului
  2. selectaţi titlul de călătorie dorit
  3. adaugaţi ȋn coş titlul de călătorie selectat
  4. selectaţi numărul de titluri de călătorie dorit
  5. apăsaţi butonul “Plăteşte”
  6. completaţi datele cardului bancar solicitate şi finalizaţi comanda.
    Plata se face securizat, cu ajutorul procesatorului autorizat euplatesc.ro, iar
    tranzacţiile respectă toate normele GDPR şi de securitate bancară ȋn vigoare. Aveţi
    posibilitatea de a salva detaliile cardului bancar, astfel ȋncât să vă fie mai uşor ȋn cazul
    unor achiziţii ulterioare.
    Ȋn condiţia ȋn care utilizatorul ȋşi face un cont ȋn aplicaţie, va avea acces şi la alte
    tipuri de titluri de călătorie şi anume legitimaţie zilnică, abonament săptămânal şi
    abonament lunar.
    Vă puteţi autentifica ȋn felul următor:
  7. intraţi pe meniul aplicaţiei din partea de sus a ecranului
  8. apăsaţi butonul ”Intră ȋn cont”
  9. apăsaţi butonul “Creare cont” şi completaţi câmpurile cu informaţiile solicitate
  10. apăsaţi butonul “Ȋnregistrează”.
    Puteţi salva datele de logare pentru a vă uşura accesările ulterioare ȋn aplicaţie.
    Ulterior achiziţiei, toate titlurile de călătorie achiziţionate prin intermediul aplicaţiei
    mobile SibiuBus trebuie validate la validatoarele noi din autobuze.
    Pentru a putea valida titlul de călătorie, intraţi ȋn meniul “Tichete” din partea de jos
    a ecranului. Vi se vor afişa titlurile de călătorie valabile pe care le detineţi. Apăsaţi pe
    butonul “Cod QR”. Se va genera un cod QR pentru contul dumneavoastră. Scanaţi acest
    cod la unul dintre validatoarele din autobuz (ȋn partea de jos a carcasei validatorului, NU
    la cititorul pentru card contactless). Ȋn funcţie de abonamentele sau tichetele disponibile
    ȋn cont se va valida călătoria pe unul dintre ele. Prioritatea de validare este setată ȋn aşa
    fel ȋncât să se valideze titlul de călătorie cel mai avantajos pentru utilizator, ȋn ordinea

următoare: abonament valabil, tichet de călătorie, bilete ȋncărcate pe card. Codul QR se
regenerează ȋnainte de fiecare validare cât şi ȋn cazul unui control.
Facem câteva precizări pentru utilizatori şi anume: contul creat ȋn aplicaţie poate
fi utilizat doar de o singură persoană – nu este transmisibil. Codul QR generat pentru
validare este un cod variabil, care trebuie validat imediat ce urcaţi ȋn autobuz.
Contul de pe aplicaţie nu are legătura cu cardul fizic al călătorului. Ca atare, un
abonament ȋncărcat pe card va fi valabil până la expirarea termenului de valabilitate
DOAR pe card – nu poate fi activ şi pe aplicaţie. La fel şi invers – un titlu de călătorie
cumpărat pe aplicaţie va fi valabil doar pe aplicaţie şi nu poate fi transferat pe card ȋn
timpul perioadei de valabilitate.
Informaţiile referitoare la achiziţionarea, validarea şi verificarea titlurilor de
călătorie din aplicaţie, pot fi regăsite pe site-ul Tursib sau accesând meniul aplicaţiei la
capitolul “Despre” – “Ȋntrebări frecvente”.
De asemenea găsiţi informaţii referitoare la utilizarea aplicaţiei accesând link-ul:
https://www.youtube.com/watch?v=t3pjSl38wvw, unde găsiţi un scurt film de prezentare.
Precizăm de asemenea faptul că vechea aplicaţie mobilă TurSibiu nu mai este
actualizată cu orarele de transport, fapt pentru care rugăm toţi utilizatorii să ȋşi descarce
noua aplicaţia SibiuBus.
Cetățenii care au dificultăți sau diverse întrebări care țin de aplicație, ne pot
contacta pentru a primi sprijin la numărul de telefon – 0269/208.861 (între orele 08.00 –
16.00) – sau pe e-mail suportapp@sibiu.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.