Ştiri Sibiu – CAMPANIA “Părerea TA contează” a ajuns la final

0
156

În vara anului trecut, Tursib ȋmpreună cu Asociația Sibiu 1191 lansau un proiect de
promovare a bunelor maniere în mijloacele de transport ȋn comun. Am difuzat ȋncepând de atunci
o serie de 6 chestionare, cu teme diverse, ȋncepând de la modul de interacţiune al utilizatorilor
transportului public cu angajaţii Tursib, până la nivelul de confort, sau preţul serviciului.
Ultimul chestionar se referă la “Interacţiunea între pasageri în timpul călătoriei cu
autobuzul”. Acest ultim chestionar al campaniei a cuprins 5 ȋntrebări. Din analiza răspunsurilor
oferite de respondenţii la acest chestionar au reieşit următoarele: cea mai mare parte a
persoanelor care au răspuns la întrebările din chestionar (60%), consideră că ȋn general, atitudinea
celorlalţi călători este bună sau foarte bună. 33% dintre respondenţi apreciază atitudinea
celorlalţi călători ca fiind satisfăcătoare, ȋn timp ce 7% sunt total nemulţumiţi de atitudinea
celorlalţi pasageri.
La ȋntrebarea dacă au avut incidente cu alți pasageri, în autobuz sau dacă s-au confruntat
cu probleme create de ceilalţi călători, 59% dintre persoanele care au răspuns la chestionar au
declarat că nu s-au confruntat cu astfel de situaţii, pe când restul de 41% au avut situaţii neplăcute
create de alţi călători.
64% dintre cei care au răspuns ȋntrebărilor din chestionar consideră că transportul ȋn
comun nu reprezintă un mijloc de socializare. Pentru 36% dintre respondenţi ȋnsă, mijloacele de
transport ȋn comun sunt o bună modalitate de a interacţiona cu alte persoane.
La ȋntrebarea “”Considerați că echiparea mijloacelor de transport cu camere de luat vederi
ajută la menținerea unui climat plăcut de călătorie?”, marea majoritate – 86% au răspuns negativ.
Doar 14% dintre respondenţi cred că existenţa camerelor de luat vederi ȋn autobuze are un impact
pozitiv ȋn menţinerea atmosferei plăcute ȋn autobuz.
Pentru 70% dintre cei care au răpuns ȋntrebărilor climatul din mijloacele de transport ȋn
comun este unul bun, de care sunt mulţumiţi. 30% dintre respondenţi consideră ȋnsă că atitudinea
celorlalţi călători lasă de dorit şi că ȋn general atmosfera din autobuze poate fi ȋmbunătăţită.
La acest moment, percepţia majorităţii persoanelor care au răspuns chestionarului nostru
este aceea că ȋn general ȋn autobuzele Tursib atmosfera este una civilizată şi adecvată unui oraş
European. Cu toate acestea din păcate mai există persoane a căror comportament lasă de dorit şi
care afectează atmosfera din mijloacele de transport ȋn comun. Tursib depune toate eforturile
pentru ca utilizatorii transportului public să se deplaseze ȋn cele mai bune condiţii şi face tot ceea
ce se poate din punctul de vedere al depistării persoanelor a căror atitudine şi comportament lasă
de dorit, ȋn vederea sancţionării acestora.
La finalul campaniei, dorim din nou să mulţumim tuturor celor care au ȋnţeles demersul
nostru şi au completat chestionarele, ajutându-ne să adunăm informaţii care ne ajută să aducem
îmbunătăţiri în activitatea de transport local, acolo unde se dovedeşte a fi nevoie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.