Servicii mai bune

0
510

Guvernul a aprobat proiectul de lege privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale. Se reglementeaza, astfel, procesul de evaluare, certificare, monitorizare si control a furnizorilor de servicii sociale pentru asigurarea calitatii in acest domeniu.

„Prin acest proiect de lege se urmareste crearea unui sistem unitar si coerent care sa permita o evaluare corecta si echitabila a calitatii serviciilor sociale, un acces cat mai facil al furnizorilor in sistem, o recunoastere a performantei in domeniu si o monitorizare reala a respectarii legislatiei in domeniu, prin introducerea unor standarde, criterii si indicatori de calitate”, a precizat purtatorul de cuvant al Guvernului, Dan suciu.

Noile reglementari vizeaza simplificarea procedurii de acreditare a furnizorilor de servicii sociale.  Acreditarea furnizorilor de servicii sociale se va face pe baza unor criterii simple, care pun in evidenta capacitatea solicitantilor de a infiinta, administra si acorda servicii sociale, precum si indeplinirea conditiilor prevazute de lege, demonstrate prin documente care se vor transmite prin posta sau electronic. Furnizorul este acreditat pe perioada nelimitata, cu obligatia de a infiinta servicii licentiate in termen de 3 ani de la acreditare. De asemenea, furnizorul trebuie sa notifice orice modificare survenita care schimba conditiile ce au condus la acordarea certificatului de acreditare. Acreditarea serviciilor sociale cum ar fi:  centre rezidentiale, centre de zi, servicii la domiciliu,  se realizeaza in baza unor standarde minime de calitate, care cuantifica eficacitatea si eficienta activitatii desfasurate in raport cu nevoile beneficiarilor, obiectivele asumate si rezultatele asteptate. Acreditarea initiala a serviciilor sociale se realizeaza in doua etape: Prima ar fi acordarea licentei de functionare provizorie, pe perioada de 1 an, in baza  fisei de autoevaluare completata de  solicitant si transmisa compartimentului de specialitate al MMFP, iar a 2-a,  acordarea licentei de functionare pe o perioada de 5 ani, in baza rapoartelor de evaluare de teren, intocmite de  o echipa de inspectori sociali. La expirarea perioadei de acreditare, solicitantul inainteaza o cerere in acest sens si, in baza unor documente justificative si a rapoartelor de evaluare si monitorizare in teren, efectuate de inspectorii sociali cu privire la indeplinirea standardelor minime de calitate, se acorda o noua licenta de functionare. Atat furnizorii, cat si serviciile sociale acreditate se inscriu in Registrul electronic unic al serviciilor sociale care va putea fi accesat de oricare cetatean. O alta noutate introdusa de proiectul de lege aprobat astazi de guvern o reprezinta introducerea nivelelor de calitate a serviciilor sociale, prin incadrarea in 3 clase de calitate, in baza indicatorilor de performanta clasa a III-a reprezentand nivelul de referinta, respectiv indeplinirea  standardelor minime de calitate, iar clasa I fiind cel mai inalt nivel de calitate. Solicitarea incadrarii in clase de calitate este optionala si se evidentiaza printr-o sigla distinctiva.  In prezent, in Romania functioneaza, conform Registrului electronic unic al serviciilor sociale, un numar de 2.871 furnizori acreditati care asigura un numar de 6.177 servicii sociale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.