Reabilitare pe bani europeni

0
389

Municipalitatea reabiliteaza blocurile vechi cu ajutorul banilor europeni. Pentru a prinde finantare insa asociatiile de proprietari trebuie sa intocmeasca toate actele de care au nevoie.

Se poate solicita finantare pentru cladiri construite in perioada 1950-1990 care au o inaltime de cel putin P+2, care nu au mai beneficiat de finantare publica in ultimii 5 ani si care nui beneficiaza de fonduri publice provenite din alte surse de finantare. Finantarea nu se poate obtine pentru o singura scara ci numai pentru blocul intreg. Asociatiile pot solicita izolarea termica a blocului, inlocuirea ferestrelor, inchiderea balcoanelor, izolarea subsolului, inlocuirea lifturilor, sau instalarea de sisteme de producere a enrgiei din surse regenerabile.

Primul pas in obtinerea finantarii este depunerea unei adrese si a documentelor justificative la primaria Sibiu pana in 13 mai.

Este nevoie de o adresa catre Serviciul de Administratie Locala-Coordonare Asociatii de proprietari in care sa se mentioneze intentia de a accesa fonduri pentru reabilitarea termica de exemplu si se enumera lucrarile necesare in vederea cresterii performantei energetice a locuintelor si o hotarare de principiu ce apartine Adunarii Generale a Asociatiei de Proprietari prin care sa se solicite finantarea. Hotararea trebuie sa ofere informatii despre aprobarea interventiilor necesare cresterii eficientei energetice. Numarul de proprietari care sunt de acord cu lucrarile trebuie sa fie de minim 2/3 din totalul proprietarilor. Toti proprietarii trebuie insa sa isi exprime acordul. Mai este nevoie de un tabel centralizator cu toti proprietarii din care sa rezulte acordul acestora cu privire la finantare. Dosarul trebuie sa mai cuprinda si un extras de carte tehnica a imobilului, fisa tehnica a acestuia, procesul verbal de receptie a ucrarilor sau orice alt document care sa ateste ca acesta a fost construit in perioada 1950-1990. La toate aceste documente se adauga si un extras de cartie funciara dar si o declaratie pe proprie raspundere din partea fiecarui proprietar care sa ateste ca apartamentul al carui proprietar este are destinatie de locuinta, spatiu comercial sau spatiu cu alta destinatie. Din costul total al lucrarilor asociatia de proprietari va plati 25 la suta din valoarea lucrarilor de interventie a apartamentelor cu destinatie de lcouinta si 100% din valoarea de interventie a spatiilor comerciale. Persoanele cu statut social special pot beneficia de ajutoare din partea primariei insa cotizatia acestora nu poate fi mai mica de 3,5% din valoarea lucrarilor. Municipalitatea va semna apoi cu asociatia de proprietari un contract iar derularea proiectelor se va face in ordinea depunerii acestora.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.