Istoria covorului roșu

0
471

Este pasarela care a lansat mii de frumuseți, la fel de antică precum Helena dinTroia. Dar ce știm cu adevărat despre covorul roșu? În primul rând, acesta precedă premiile Oscar cu peste 2.400 de ani.

Prilej pentru acordarea anumitor premii pare a fi mereu. Și cu ocazia unor astfel de evenimente, vedetele filmului, televiziunii, muzicii și nu numai își scot cele mai bune ținute și fac o plimbare pe covorul roșu.

Pentru majoritatea dintre noi, covorul roșu a existat aparent dintotdeauna, dar te-ai întrebat vreodată de unde provine această tradiție? Sau de ce este acesta roșu în astfel de circumstanțe și nu de altă culoare?

Și totuși, acesta nu este singurul lucru care a făcut această culoare și mai faimoasă decât era în vremurile străvechi. Împreună cu negru și verde, roșul definește faimoasa roată a ruletei, care înseamnă roată mică în franceză, și acționează ca bază pentru diferite strategii de jocuri. Majoritatea oamenilor cred că apare cel mai frecvent pe o ruletă. Cu alte cuvinte, mingea aterizează într-o căsuță de culoare roșie mai mult decât pe cele negre sau verzi. Cu toate acestea, nu există o modalitate clară de a confirma dacă această supoziție se bazează pe motive adevărate, indiferent dacă cineva joacă jocul într-un cazinou sau online. De asemenea, într-un sport precum corida, cunoscut ca sportul preferat al Spaniei, există regula clasică potrivit căreia un taur va alerga întotdeauna spre o pelerină de țesătură roșie.

Cele mai vechi referințe la un covor roșu pot fi urmărite până în Grecia Antică, în 458 î.Hr. În tragediagreacă „Oresteia”, Clytemnestra a întins un covor roșu pentru a-l întâmpina pe soțul ei, Agamemnon. În vremurile grecilor antici, roșul era văzut ca o culoare a zeilor, transformând-o astfel într-o culoare primitoare și caldă. La scurt timp după lansarea piesei de teatru, mulți pictori au început să folosească covoare roșii pentru a ilustra regalitatea sau bogăția.

Un covor de culoare stacojie a continuat să definească un statut înalt, iar în Georgetown, Carolina de Sud, în 1821, sosirea președintelui american James Monroe a fost marcată de așezarea unui covor roșu pentru a-l întâmpina pe țărm de pe o barcă fluvială.

Cu toatea cestea, abia în 1902 covorul roșu a devenit un symbol proeminent, precum e și în zilele noastre. Un nou serviciu feroviar a început să ruleze între New York și Chicago și un covo roșu a fost folosit pentru a ghida pasagerii spre vagonul lor. De atunci, un covor roșu a fost văzut ca un obiect de lux și a fost folosit la multe evenimente de prestigiu.

Prima utilizare a covorului roșu de către Hollywood a fost inițiată de magnatul teatrului Sid Grauman. La 18 octombrie 1922, acesta a organizat prima premieră de la Hollywood. Filmul în cauză a fost „Robin Hood”, iar el, ca proprietar al noului Teatru Egiptean, a ieșit să impresioneze. La urma urmei, filmul a costat aproape 1 milion de dolari – o cifră uluitoare la acea vreme.

Douglas Fairbanks, Wallace Beery și alți actori au defilat pe covorul roșu și ideea de glamour i-a fost asociată în mod instantaneu.

În 1961, premiile Oscar au introdus pentru prima dată covorul roșu. Cu toate acestea, din cauza difuzării televiziunii în alb și negru, oricine urmărea ceremonia, nu putea observa.

Organizatorii evenimentului au spus că acest covor roșu nu a fost introdus inițial ca un element de lux, ci ca un mod subtil de a-i îndruma pe actori spre locul unde trebuia să ajungă. Câțiva ani mai târziu, în 1964, sosirea starurilor și defilarea pe covorul roșu a devenit un fenomen.

Momentul Barbrei Streisand la Oscarurile din 1969 a reprezentat prima dată când o ținută ieșită din comun a fost purtată pe covorul roșu. Outfit-ul ei transparent cu paiete a învârtit multe capete la acea ceremonie. De atunci a devenit o tradiție ca măcar o vedetă să poarte ceva neobișnuit la un eveniment de covor roșu. Astăzi am putea spune că e neobișnuit să porți ceva obișnuit.

Una dintre cele mai faimoase propoziții auzite pe covorul roșu este „Ce porți”?Aceasta a apărut la mijloculanilor ’90, când Joan Rivers a devenit prima gazdă a unei emisiuni TV dedicată aparițiilor pe covorul roșu.

Și deși covorul roșu reprezintă unul dintre cele mai importante elemente ale unei ceremonii de premiere, acesta a fost înlocuit la o serie de evenimente cu modele alternative.

Mai mult, cu tot farmecul și romantismul pe care îl denotă, covorului roșu i s-a găsit un „leac” pentru binele mediului înconjurător. Compania Veolia are un contract pentru reciclarea celor 80 de tone de covor pe care Cannes le folosește în fiecare an. Trimis la Carros, la nord de Nisa, materialul este transformat și reutilizat pentru ambalaje și indicatoare rutiere.

La celălalt capăt al spectrului, covorul roșu al Oscarurilor este distrus după eveniment prin mijloace nedezvăluite.

Indiferent dacă faimosul covor roșu este un simptom al consumerismului sau un simbol al celebrității și luxului, nu există nicio îndoială că a parcurs un drum foarte lung, care tot va continua.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.